15.3.07

英文陈述成功!

查了字典,
Presentation = 介绍, 陈述, 赠送, 表达

可是怎么翻译 English Oral Presentation 呢?英文介绍?英文表达?
还是译为英文陈述好了。

从讲师的口中得知,我的今天的英文陈述不错,可以拿一个甲。
而让我最高兴的是,讲师显然对我的题目很感兴趣,还把我的幻灯片 (slide)留起来呢!

这是我第二份被讲师们留起来的幻灯片,显然我的努力没白费。

3 条评论:

匿名 说...

so Good.....
my lecturer said i no enough confident.....
but i am happy that my classmate said they understanding what i presented.....
hehe....thank god!

萧清 说...

我来八卦一下……什么题目哦?

Howard 说...

To Shing:
Wow, can imaging that how you present yours, stand there and talk but interrupt by "ei....ah....oh...."
right?

I don't know these "ei ah oh" in my speech or not, but I think I did 80% well for myself.

回应萧姑娘:
题目是:如何与聋哑人士沟通。
由於前两年有学过手语,上课时老师有教一些,自己再找一些,就凑在一起了。