31.10.06

出猫

今天考统计学,9点到11点。
鄙下对数字的触觉比较敏感,所以10点就做完了,再用半小时来检查。
直到肯定再看也没有用时,我就交卷出考场了。

出了考场,发现有个朋友去上厕所,我也没什么注意。
见到另一个女同学也考完了,跟她哈拉几句之后,她说要回了,我就去上厕所。
上厕所时,听到一间厢有翻书的声音,
我就心想:
「应该是我的朋友在出猫了。」

忽然间我很鄙视我这朋友,虽然我没有亲眼看着他出猫,可是没有人会翻卫生纸大声得像翻报纸吧?
我也在想:
「21岁的大学生,为何不好好念书,要出猫呢?
男人大丈夫,不会就不会啦!有什么大不了的?」

最后,我很疑惑:「统计学也有的出猫的吗?」

5 条评论:

萧清 说...

最讨厌人家作弊。
不读书就算了,可是不会就要讲不会,做人考试可以不及格没关系,但得不及格得坦坦荡荡。

Howard 说...

知知为知知,不知为不知,是知也!

匿名 说...

this relates to the purpose of studying...
if you study for marks...you will sure cheat in test...
but if you study for knowledge, you wont...
if you really study for knowledge..test is nothing to you...
so why dont we study for knowledge...
and why do you need to study for knowledge?to show that you're clever?you'll also have the possibility to cheat..if you study to help others...i dont think you will cheat..because i didnt...
knowledge is similar to petroleum, while marks is natural gas..
i rather get a zero than cheating..
and i wont change my answer even after i saw someone's answer accidentally

Howard 说...

To David:
Cool man!!

匿名 说...

hehe