29.12.06

台湾地震,南马水灾。

台湾地震影响中国、新加坡、马来西亚等地的网络。
我想起这新闻,心里就有些惭愧。

因为我只怪地震影响我上网的方便,可是我却不想想地震的灾民的痛苦。

南马因为连夜雨,导致柔佛等地大水灾。
造成多处地方的居民都变灾民。
蔬菜又起价,看来埋怨菜贵的声音,一定比同情灾民的叹气声大很多。

6 条评论:

萧清 说...

唉,人的本性,就是这样,首先只想起自己。令人觉得惭愧。
灾民实在可怜。而且又是圣诞期间,大家正要欢庆新的一年……

匿名 说...

wrong...
i dont agree with miss xiao...
our nature is pure..neither good or bad..
it's just that people now are not educated...how many schools teach san zi jing?
how many teachers really teach morality?
how many moral teachers have good moral?
however...peace on taiwan and johor..

萧清 说...

我相信人性本恶。
我亦不赞同阁下看法。
不过,这其实是个很有争论性的问题。所以,我并不打算说服你。
呵呵~

匿名 说...

actually..the nature is not good..neither bad...good and bad is the product of our deluded mind...the nature of human is pure...you can try reading sutras..but if you dont want to..that's ok...the condition has not ripen..hehe..
and i didnt mean to be rude too..sorry

Howard 说...

到底是蛋先生鸡?还是鸡先生蛋?
这一些也是争论性的问题。
还是那句:
天下本无事,凡人自扰之。

匿名 说...

totally agree...