12.7.09

听讲座

有个太太很反对先生吸烟。
所以乘着周末的空档,去听了一个讲座。

讲师非常用心地解说,演讲非常精彩。
太太觉得先生戒烟有望了。
在演讲结束前,太太很激动地跟着讲师大喊口号!

就在太太正在喊口号的当儿,先生到了讲座会场所的外面。
和许多男士一样正在等他们的太太。
口里都衔着烟,地上也躺着十数根的烟头。

3 条评论:

匿名 说...

哈哈哈哈哈。。。。。

我可以认同先生的行为。因为我也是‘瘾君子’一族也。

或许,头家是太太,而我等是先生。

我常常都反复提醒自己,别自以为是,企图改变某人。所以,我的那头猪,真的是很幸福的。:)

改变真的需要契机,时间到了,觉悟到了,不需人推,就会动。

另外,我家的藏书,只在我的眼中是宝,在他人的眼中是垃圾。我的喜好,不等同人家的。所以,我从不推销。除了向你推销。因为,你买的书类跟我很相像。

此外,表现手法实在太重要了。对不起,要在你这里贴一则故事,以表达表达手法的重要性。

A blind boy sat on the steps of a building with a hat by his feet. He held up a sign which said: 'I am blind, please help.' There were only a few coins in the hat.



A man was walking by. He took a few coins from his pocket and dropped them into the hat. He then took the sign, turned it around, and wrote some words. He put the sign back so that everyone who walked by would see the new words.

Soon the hat began to fill up. A lot more people were giving money to the blind boy. That afternoon the man who had changed the sign came to see how things were. The boy recognized his footsteps and asked, 'Were you the one who changed my sign this morning? What did you write?'



The man said, 'I only wrote the truth. I said what you said but in a different way.'
What he had written was: 'Today is a beautiful day and I cannot see it.'

Do you think the first sign and the second sign were saying the same thing?

Of course both signs told people the boy was blind. But the first sign simply said the boy was blind. The second sign told people they were so lucky that they were not blind. Should we be surprised that the second sign was more effective?

分享愉快。

老萧

匿名 说...

我常常在了解头家真正想法后,实在感觉无奈,她明明是有其真心,可是表达手法实在。。。。

Howard 说...

难得难得。